L’exemple d’Andy Holzer. El món a les nostres mans

Estàndard
Els quatre participants del projecte 'shoot your own outdoor film' 2013

Els quatre participants del projecte ‘shoot your own outdoor film’ 2013

Vaig ser la primera sorpresa quan em van dir que m’havien escollit entre els quatre afortunats de tot Europa que anirien a Munic i a les Dolomites austríaques a gravar el perfil d’Andy Holzer, escalador cec de naixement en l’edició 2013 del projecte de Goretex i l’European Outdoor Film Toor ‘Shoot your own outdoor film‘. Entre la incredulitat i l’eufòria per la notícia vaig decidir-me a carregar-me d’energies i coneixements per poder extreure el màxim d’aquesta experiència. I vaig convèncer-me una vegada més, que sempre, sempre, cal intentar-ho.

Així que, maleta i cap a Munic, amb totes les ganes d’aprendre i divertir-me a parts iguals. Des del primer moment la relació amb l’equip és fantàstica i amb molta birra de per mig. Com que tenim una setmana per la preproducció, gravar dos dies al protagonista en acció + entrevistes + edició + postproducció, ens dividim les tasques segons el que tenim més experiència i ens mentalitzem per treballar sota la pressió del temps. I per aquestes que, per la meva formació i perfil els companys em proposen que faci jo de directora. No deixo que els dubtes parlin per mi i accepto encantada. El que més m’il·lusiona d’aquesta decisió és que seré que es la que tindrà relació més propera amb l’Andy Holzer, i les ganes de conèixer-lo ja em podien de feia dies! L’única pega és que això vol dir que tocaré poc o gens la càmera, però és que els companys dominen la tècnica a la perfecció i jo encara estic impressionada del material que teníem a les nostres mans. Total, que al dia següent ja enfilem cap a les Dolomites.

Gravant a les Dolomites austríaques

Gravant a les Dolomites

A les Dolomites ens espera l’Andy, des del primer moment afable i proper. Jo em faig  moltes preguntes, em sembla una persona extraordinària, no només per les proeses que fa, si no per la sensibilitat amb què les comparteix. D’aquelles persones que arrosseguen a les altres amb la seva passió i entusiasme. La seva és una història de determinació, de valentia i de no deixar-se imposar límits. Va haver de trobar la manera de demostrar que allò que li deien que era impossible era possible, però no podia fer-ho sol. La seva també és una història de confiances. Primer confiar en ell mateix i les seves possibilitats i després aconseguir que el seu entorn també ho faci. I tot això sense desesperar en l’intent de fer entendre a les persones que hi veuen que hi ha altres sistemes possibles més enllà del nostre. No va ser un camí fàcil, ni molt menys. Ben al contrari. Però la lluita, la determinació, la confiança en ell mateix, el seu entorn, l’han portat a superar les barreres que se li volien imposar des d’un món que sabia entendre’l. Un món que no tenia les eines per fer-ho i sovint li mancava l’interès i humilitat per fer-ho en igualtat de condicions i optava per mirar-se’l per sobre l’espatlla. Conèixer-lo ha sigut recordar que, malgrat que vivim en un món injust, cruel, on hi ha milions de persones arraconades a la invisibilitat, també hi ha un espai en què gràcies a la confiança en una mateixa i en les altres, la tossuderia i el coratge podem crear aquests espais impagables de felicitat que guanyem quan compartim allò que ens omple. I al final això és el nostre món, aquella part crucial que encara està a les nostres mans i en la nostra actitud. De fàcil no en té res, però no hi ha dubtes que val la pena.

Veure’l escalar és impressionant, escoltar-lo i observar-lo un aprenentatge constant. Vam fer-ho tan bé com vam saber, amb poc temps i amb totes les emocions a flor de pell, i sigui com sigui una història tan inspiradora difícilment es pot copsar en un clip de poc més de 5 minuts. Només espero que veure’l us faci venir ganes de conèixer-lo més i que sigui un exemple més de les limitacions que atorguem i assumim a altres persones amb tan desconeixement com prepotència i sobre nosaltres mateixes.  Espero que el gaudiu!

Jo només puc dir una vegada més: GRÀCIES.

Anuncis

One response »

Deixa un comentari

